İstanbul’un en prestijli projelerinden biri olan Avrasya Tüneli 22 Aralık 2016’da işletmeye açılmıştır. Avrasya Tüneli Projesi, İstanbul Boğazı’nın altındaki tünel yapısını ve her iki yakada bulunan bağlantı yollarını kapsamaktadır. Güzergâh Avrupa yakasında yer alan Florya-Sirkeci Sahil Yolu’ndan (Kennedy Caddesi) başlayarak, Anadolu yakasında yer alan D100 Karayolu’na bağlanmaktadır. Toplamda 14.6 kilometrelik koridoru kapsayan Avrasya Koridoru ile mevcutta İstanbul’un iki yakası arasında bağlantı sağlayan üç köprüye bir alternatif daha eklenmesi, köprüler üzerindeki yoğunluğun hafifletilmesi ve Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki seyahat süresinin kısaltılması hedeflenmiştir.
Avrasya Tüneli Projesi’nin deniz tabanı altındaki 5.4 kilometrelik bölümü (Part 2) hariç, kara tarafındaki (Part 1 & Part 3) bölümlerinin Avan ve Uygulama Projeleri, İmalat Metodolojileri, Keşif ve Metrajları ve Proje Şartnameleri ile Amerika (AASHTO, ACI vs.), Avrupa (BS, Eurocode) ve Türkiye (TS500, DLH Kıyı ve Liman Yapıları, Demiryolları, Hava Meydanları İnşaatlarına İlişkin Deprem Yönetmeliği vs.) yönetmeliklerinin, yapı güvenliğini en öne çıkaran bir harmanı olarak gerçekleştirildi.
İş kapsamında yan yollar ile birlikte 35 km Otoyol Tasarımı, Yenikapı, Samatya ve Uzunçayır’da toplam 3 adet Altgeçit , Koşuyolu ve Uzunçayır’da toplam 2 adet Köprü Uzatması, Kazlıçeşme’de 1 adet U-Dönüş Köprüsü ve D100 üzerinde 5 adet Yaya Üst Geçidi, Zemin Çivili İksa Duvarları, Öngermeli Ankrajlı İksa Yapıları, Diyafram Perdeler, İstinat Duvarları, Jet-Grout ile Zemin İyileştirme Sistemleri ve güzergah üzerindeki bütün Altyapı Tasarımları (plan, profil ve yapısal projelendirme) ile birlikte mevcut sistem ile sıkıntısız entegrasyonu sağlanarak Avan ve Uygulama Projeleri tamamlandı.
Araç ve yaya köprülerinin tamamında 3D sonlu elemanlar ile 2 aşamalı analizler gerçekleştirildi. Köprüler için sahaya özel deprem yer hareketi spektrumları oluşturularak doğrusal analiz ve doğrusal olmayan itme analizleri gerçekleştirildi. Samatya ve Yenikapı’da diyafram duvarlı altgeçitlerde ise doğrusal olmayan zaman tanım aralığındaki analizler, kazık bölgelerindeki zeminlerin p-y, t-z, q-z yayları ile tanımlanmış olduğu yapı-zemin etkileşimi analizleri ile birlikte gerçekleştirildi.
Zemin şişme, kazı bölgesi topuk kabarması, yapı yüzme değerlendirme raporları, sızdırmazlık ve susuzlaştırma ve oturma haritası analizleri bütün riskli yapılar için tahkik edildi.
Mevcut ve yeni yapılacak Altyapı Sistemleri’nin tasarım gereklilikleri belirlenerek çoklu baca sistemleri oluşturuldu. Mevcut altyapı sistemlerini güçlendirmek için boru gömlekleme ve koruma yapıları tasarlandı.
Uygulama projeleri, trafik ile bir bütün olarak değerlendirilip, trafik analizleri yapıldı. İmalat aşamaları için trafik deplase projeleri oluşturuldu. Bu süreçler için ayrıca geçici ve kalıcı trafik işaretleme projeleri, peyzaj tasarımları ve aydınlatma projeleri hazırlandı.
- Şehir İSTANBUL
- Ülke Türkiye
-
İş Veren
AYGM - EPC JV – Yapı Merkezi İnş. ve San. A.Ş. ve SK Eng. & Const. Co. Ltd. Adi Ortaklığı
- Çalışma Takvimi 2012-2014
-
Çalışma Kapsamı
- 35 km Otoyol Tasarımı
- Altyapı Tasarımları
- Trafik Analizleri
- Trafik Deplase Projeleri
- Drenaj Tasarımları
- Aydınlatma Projeleri
- Peyzaj Projeleri
- Samatya Altgeçidi
- Yenikapı Altgeçidi
- Kazlıçeşme Köprüsü
- Koşuyolu Ek Köprüsü
- Uzunçayır Ek Köprüsü
- Uzunçayır Altgeçidi
- Yaya Köprüleri
- Doğrusal Olmayan İtme Analizleri
- Doğrusal Olmayan Zaman Tanım Aralığı Analizleri
- Yapı-Zemin Etkileşimi Analizleri
- Saha Tepki Analizleri
- Geoteknik Projelendirmeler
- Konvansiyonel İstinat Duvarları
- Zemin Çivili İksa Duvarları
- Öngerilmeli Ankrajlı İksa Sistemleri
- Diyafram Duvar Perdeler
- Kazıklı İksa Duvarları
- Jet-Grout Zemin İyileştirme Sistemleri
- Oturma Haritaları
- Altyapı Baca Sistemleri
- Menfez Yapıları
- Boru Gömlekleme-Güçlendirme Projeleri
- Sızdırmazlık ve Susuzlaştırma Analizleri